7.06.2008

Samanthavarning

Sista helgen av ledighet och sista utgången innan det är tillbaka till vardagen. Kvällen började på topp på Double Happiness. En lite bar, kanske runt 25m2, trångt, alltid fullsatt, alltid roligt och kalasbra cocktails. Det blev en Mr Foo, som innehåller chilivodka, lime, ingefära, mynta och koriander. Mr Foo fick det plattade håret att locka sig av hetta.

Från den varma öppna brasan på Dubbla Lyckan och vidare in på nattklubben LOOP. Elektronisk musik och flera DJ:s, storbildsskärmar över väggarna. Efter ett tag lyckades vi få plats vid några höga barstolar och det blev en ny runda. Jag skulle sträcka mig efter min handväska samtidigt som jag vände mig om för att höra vad Sandra sa. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det gick till, men med ryggen mot det höga barbordet stötte jag till min vodka cranberry som landade snyggt i mitt knä. Hela orörda drinken. Jag hade på mig en viskosklänning och att säga att det blev plaskblött rakt in på kroppen var en lätt underdrift. Det droppade vodka om mig.

In på tjejtoaletten och konstaterade att handtorken var trasig. Jag gick tillbaka ut till mina vänner som vid det laget dubbelvikt skrattade. Ash var räddare i nöden. Häng med in på herrtoan sa han. Han först, jag efter och lyfte upp kjolen lite fint under handtorken och försökte få klänningen att åtminstone sluta droppa. In kom först en kille som försvann in i ett bås; de som följde var inte lika pryda och tog pissoaren bakom mig. Någonstans där bestämde jag mig att den halvblöta klänningen var torr nog. Och att det var läge att dra sig hemåt i strumpbyxor och klänning efter en blöt natt.

No comments: