4.04.2008

Modell funnen

Du är för rolig som tar kort på daten, säger Helena. Det gör jag jämt tänker jag, tar kort, på det runt omkring mig, på dem runt omkring mig.

Förra helgen började en servitör berätta att han har en dansstudio i Melbourne och hade arbetat i Paris och New York. Dansare är alltid intressanta att fotografera och jag frågade om han skulle vara intresserad av att modella. Ja, ja, ring mig love sa han och blinkade. Och jag, nej. Inte så och där blev jag av med en modell.

Gårdagens date skriver bl a för TV och han frågade mig hur mina plåtningar gick. Modellproblem muttrade jag över min vodka, lime and soda. Han frågade vilken look jag var ute efter, gav mig ett par namn och jag tänkte inte mer på det.

När vi lämnade baren släpade han med mig in på ännu en bar och plockade upp en tidning och pekade på en tjej. Vad tror du om henne, frågade han. Absolut sa jag. Han gav mig hennes mobilnummer. (note to self medan jag skriver. Är det ett dåligt tecken med alla damer i mobilen?)

Hon ringde precis och vi har bokat en plåtning på söndag. Utomhuspool. Just nu är det 12 grader i Melbourne. Hur jag älskar att vara bakom kameran.

No comments: