3.20.2008

Med en fjäder i hatten

Jag och fotograf Suzy var och letade astronauthjälm till hennes jeansad. Vi hittade den i en kostymbutik i Fitzroy. Sjukt cool och ögonen glödde när jag traskade omkring bland halvskumma kläutkläder från antiken till sjuttiotal till show till cancan.

Medan Suzy befann sig bakom astronauthjälmen kom ett par män i kostym in i butiken. De kändes aningen malplacé i sina dyra tyger mot den något excentriska kläutbutiken med barfotaexpediter. En av männen tittade runt lite försynt innan han frågade ”is this the pimp section?” och försvann in i omklädningsrummet och kom ut med en vit kostym med svarta ränder.

Han tog på en kubansk hatt till och hans kompis gillade den skarpt. Mannen i hatten mötte min blick i spegeln och vände sig om. "Du ser inte övertygad ut". Jag tog fram en annan hatt och satte till en fjäder. Han nickade.

Suzy hade plockat fram en school girl outfit varpå en av männen frågade ”and may I ask what sort of party you are going to”?

4 comments:

Peter Madison said...

Seriöst, finns det möjlighet att köpa astronauthjälmen? Villhavillhavillhavillha...:)

Anne said...

http://www.mooncostumes.com/item/15503?ref=nextag

Peter Madison said...

Hmm..vill ju inte verka kinkig...men den såg...ehh...lite plastig ut! Jag vill ha en riktigt Nasa-hjälm...en som som Neil Armstrong bar när han klev ner på månens yta... Det vore något.

Jag får ringa Nasa å kolla.

Anne said...

Det däremot kostar nog lite mer än 40 dollar :)