2.09.2008

Något

Jag försummar er, uppdaterar sällan i ögonblick av in media res. Min blick kan inte slita sig från avskedsblicken och det sliter i mig. Jag har ett behov av att definiera innan jag går in i en nästa cirkel. Igår träffade jag några av mina närmsta vänner och det var bra bra men samtidigt med ett dämpat lugn.

En lunchdate med Helena på vårt stammishak på Regeringsgatan. En mojito på en libanes vid Tegnérlunden. En cranberry med Mård på Stureplan. Hon sa att jag log igen. Hon kan ha rätt. Det som händer är bra och jag berättar när allt är klart och jag säkert vet. Men visst reser jag bort en tid.

Det blev bara ett par timmars sömn i natt och några till på väg till ett barnkalas. Ska strax till en middag och jag har ägnat kvällen till att kritiskt prova alla mina cocktailklänningar. Vilka får följa med i resväskan; vilka får stanna. Motvilligt har jag släppt ännu tre och en av dem kan jag därför ha i kväll. Alltid något.

4 comments:

Mård said...

Ja, jag har rätt, du ler igen, bara sådär=) Det blev Debaser Medis för oss tillslut, kaoset utanför Konstfack kan liknas vid en festival faktiskt, och jag är lite chockad. Det blev bra tillslut, men jag hade behövt min Sthlmsguru. Får kanske bli min egen.

Mård said...

Och, ja, såklart, det rosa, det rosa=)

egoistiska egon said...

jag hoppas allt blir som du önskar.

Anne said...

Mård, nästa gång vi ses är det garanterat du som är Sthlmsgurun.

Egon, moi aussi.