1.26.2008

Ung och rastlös

Young and restless var nattens tema och ett sådant festande har inte hänt sedan Melbourne. Från Karlaplan till Standvägen till Beirut café till Stureplan för nattklubbande. Det blir ofta roligare när man är ett större sällskap och min nya Tigerklänning var perfekt bland de utländska gästerna på besök.

Beirut var fullsatt och det var galet gott och full koncentration på att hålla reda på vilka rätter som var vegetariska i myllret av smårätter ackompanjerade med Chateau Musar. En promenad genom Humlegården och vidare in i dimman på Stureplan. Champagnen flödade och jag kände mig skönt bortskämd när en av herrarna tog hand om kvällens alla notor.

I garderobsutlämningen stod en kvinna intill mig och stirrade på mig; jag kände igen henne men kunde först inte placera henne. Frankrike? sa jag efter en stund. Madame? sa hon. Jodå, en av mina universitetsstudenter som gjorde Stureplan kl två på morgonen. Det gjorde nu hennes gamla fröken också och det kändes märkligt att ses i en betydligt mer informell miljö.

I morse, eller snarast lunchtid, ringde min vän Helena som var med igår och kvällen analyserades i bästa girltalk-anda. Det var minst lika roligt.

No comments: