1.30.2008

Roles reversed

På ett reklamevent träffade jag av en tillfällighet en head hunter som arbetar i reklam och media och hon gav mig sitt kort. Inget att förlora och vi träffades ett par dagar senare. Jag berättade vilka byråer jag varit i kontakt med i Stockholm och hon tittade igenom mina mappar. Hon var väldigt entusiastisk och sa att det syntes att jag menade allvar. När hon avslutade mötet sa hon ”säg till mig när du har fått arbete”. Jag tittade förvånat. Ska det inte vara tvärtom? Hon log bara och sa att ”det är klart att du kommer in på en annan byrå snart. Ketchupeffekten du vet”.

Nej, jag vet inte. Om men och kanske verkar fortfarande vara det som gäller. I dag hörde en projektledare av sig som jag arbetade med i höstas. Vi arbetade med en kampanj som just nu sitter klistrad över tunnelbanan. Det är inte på något sätt min kampanj; jag assisterade, men det är kul att se resultatet efter plåtningar och layout i storbild. Hur som helst har hon just avslutat ett TV-projekt och hon frågade hur det gick för mig och vilken byrå jag är på nu.

Jag vet inte vad jag ska säga; jag uppskattar att hon frågar. Det finns personer som försvann när jag lämnade byrån. Jag har ordnat med annat arbete men jag börjar först om ett par veckor. Jag tänkte resa bort från Stockholm ett tag innan dess.

No comments: