12.08.2007

Skäms!

På tal om mjölkkampanjen som var vår examensuppgift på copykursen på Berghs. Briefen var att ta fram en (fiktiv) kampanj för svensk mjölk som skulle gå i press under en månad. Den utländska mjölken har ökat i försäljning och syftet var att lyfta fram den svenska mjölken.

Ni har varit söta att svara på minimarknadsundersökningar och Sarah, Nils och jag har suttit på Frippes och vänt och vridit på formuleringar och idéer en masse.

Till slut valde vi att presentera detta spår. Nedan är ett par av de annonser som vi tog fram till kampanjen.

Sur

6 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Jag gillade den första bäst.

issie said...

underbara! enkelt, rakt och KAPAOW!

Laanna said...

Snyggt och smart! Men finns det inte en viss risk att en eventuell läsare skulle vara för lat för att orka gå in på den där sajten?

Anne said...

Laanna, touché. Vi har lagt till information i brödtexten i en senare version.

Laanna said...

Okej, det blev säkert bra:) Alla tidningar är ju så späckade med information och annonser att man liksom helt enkelt riskerar glömma bort att gå in på svensk mjölk.

Anne said...

Laanna, de har redan åkt in i mappen och ut på visning.