12.06.2007

Ode till E

Jodå, prestationslusten kickade in lagom till jag satt på examenstentan. Det blir som det blir men det blev många papper. Klart roligare var de efterföljande examensdrinkarna på Stureplan. I guldkjol och nyklippt spikrakt hår.

Så vi levde reklamklichén för en kväll. Sippade drinkar och med ett gäng kreatörer i snabba dialoger går det inte annat än ha hur kul som helst.

Jag har nämnt att det är fler som känner till det är jag som skriver den här bloggen men det är ovanligt att någon kommenterar vad de har läst. Utom en man som istället livligt diskuterar bloggen i förhållande till mig. Ode till E.

Igår sa han att det var lätt att avundas det liv jag beskriver på bloggen. Reklam och festande på Stureplan. (Men eg har det varit långt mer jobbande än festande) Jag kunde inte annat än att med ett leende nicka lätt mot hans drink ”som nu då”.

Sedan lade han till att jag var lite för cool och att han inte tänkte prata med mig med risk för att hamna på bloggen. Haha, lovely. Efter en sådan replik kan jag förstås inte annat än skriva ett inlägg. Men se, inte ett ord om ekivokheter. Cheers vännen.

No comments: