12.03.2007

Australiska paket

Det bästa med att tentaläsa är att allt annat som vanligtvis är tråkigt blir gjort.  I dag har jag städat badrum och kök, tvättat, renbäddat, lagat ett par byxor och som sagt rensat itunes som jag nu belåtet kan lyssna på utan att vara tvungen att zappa mest hela tiden i frustration på shuffle. Nice. 

Jag har dessutom fixat julklappar till Grace och Prue. Måste vara något lätt som funkar. Det blev det här. Oh so me och oh so Prue. Jag använder den mest när jag har riktigt bråttom på morgonen. För det är bara ett lager istället för underlag plus ett par skuggor. 

Jag har kvar att fixa till Susannah och hon är  just nu är bosatt mitt ute i vilda Australien för ett kalasbra jobb på en strålningsklinik under ett år. Hon får trösta sig med bogans en masse.

Något säger mig att hon hellre vill ha en ljusskygg metalpojke. Hon lämnade sin trummis i ett välkänt australiskt band när hon drog från Melbourne. Det var för övrigt anledningen till att jag hängde på ett antal metalkonserter i våras. Det var förstås aldrig min kopp även om jag gjorde mitt bästa för att smälta in. Hon kom aldrig över att jag vid något tillfälle dök upp i pumps till en spelning.

3 comments:

Mård said...

Haha, pumps är ju såklart snyggt, men ibland måste man ha med i beräkningen att man faktiskt kan göra sig illa om man inte har riktiga skor. Mina förut stålhätteinklädda fötter har fått anpassa sig den hårda vägen till andra skor; det gör ont men det är snyggt!

Fröken Lund said...

Åh. Jag känner så väl igen mig i det där med att städa och göra exakt allt annat som man egentligen inte vill göra men som man hellre gör än att tentaplugga.

Jag behöver ha lite inspiration till julklappar åt mina småsyskon (13 och 11 år). Till lillasyster som blivit tonåring hade jag tänkt mig att någon feministisk *host host* bok hade passat fint. Eller kanske någon annan som manar sinnet till självtänk. Har du något boktips på den fronten? (Det är kanske lite väl tidigt, för att inte nämna extremt att slänga "Fittstim" i händerna på henne).

Till lillebror har jag som vanligt ingen aning. Han verkar bara vara intresserad av filmer och tv-spel. Hur sjutton ger man en present som stimulerar en sådan knatte till något vettigt samtidigt som det inte är en värdelös present ur hans synvinkel.

Anne said...

Mård, sant. Det är anledningen till att jag trivdes så mycket bättre på Melbournes indieklubbar. Inte alls lika trångt.

Fröken Lund, det är klurigt det där med att hitta paketer. Jag ger böcker till alla, dels för att det är lätt att skicka, dels för att alla gillar något.