10.22.2007

Ja

För nästan tio år sedan började jag min första termin på universitetet. Jag började med ekonomi och marknadsföring. Vi hade ett grupparbete och jag och ett par kursare var på huvudkontoret i ett möte. Reklambyrån företaget hade anlitat var den gången ny för mig och jag minns att jag tyckte om kampanjen de hade gjort. Jag minns också att jag tänkte tanken att där skulle jag vilja arbeta.

Nästan tio år senare blir det så. Jag fick arbete på den reklambyrå jag helst ville till. Det blev klart i dag och i morgon finns det en arbetsplats med en Mac till mig. Det blir mycket nu. Byrå på heltid; kurs på deltid.

När vi var klara med mötet träffade jag VD:n som var den som gav mig en chans. Han sa att jag tog stort kreativt utrymme. Han verkade uppskatta det.

Jag hittar inga ord för att beskriva lättnaden att hittat ett arbete som är kreativt stimulerande. Det bästa beslut jag har tagit är att resa till Melbourne; det bästa beslut jag har tagit är att lämna Melbourne. Det har fallit på plats nu.

13 comments:

Laanna said...

Vad fint att det har löst sig så bra! Jag har ju redan sagt grattis, men grattis igen!:)
Kram.

Mård said...

Men så härligt! Grattis! Jag visste det, vi är inne i flowet!=)

Mård said...

Kom ihåg att njuta nu Anne, njut njut njut! Du är värd det så himla mycket!

Anne said...

Tack Laanna

Mård, men visst är vi. Good times.

Verbal Kint said...

Stort grattis, Anne! Ja, njut nu!

Peter Madison said...

Mmm...du vet att jag känner med dig och det tåras i ögonen att läsa att bitarna fallit på plats för dig!

Kram å grattis!

Verbal Kint said...

And BTW: du är utmanad! Om du har tid nu... Se detta för detaljer.

egoistiska egon said...

så underbart att läsa. tänk så det löste sig bra tillslut!

Miss Upsey Daisy said...

Härligt. Glädjande för oss andra att man om man bara vill tillräckliggt mycket kan uppnå sina drömmar.

Järnladyn said...

Ja, tänk vad underbart att det gick i lås för oss båda! Jag hoppas du har haft en toppen första arbetsdag på byrån, kram! :)

smul said...

Grattis grattis grattis. på det här viset kan du kanske göra vad du vill sedan i den staden du helst vill så småningom!

kram

Anonymous said...

Fan vad skoj! Grattis!

Anne said...

Så många söta kommentarer att komma hem till efter en lång dag.