10.20.2007

Ett liv i dofter

Frankrike: 5th Avenue, J’adore
Stockholm: Romance, Gucci II
Frankrike (igen): Armanimania, Lovely
Melbourne: Lovely, Narciso Rodriguez (svart)
Stockholm (igen): Narciso Rodriguez (rosa)

Det var inte meningen att byta doft; det var bara meningen att köpa en ny flaska. Jag älskar Narciso svart och sent igårkväll tog jag en svart förpackning och betalade. Den största flaskan och klart dyraste, men jag använder en del och tyckte det var lika bra.

Jag öppnade förpackningen när jag kom hem. Flaskan i den svarta förpackningen var rosa; den rosa förpackningen innehåller den svarta flaskan. Jag har designat produktförpackningar och den grafisk designer som kom på den här färgidén måste varit helt galen.

Jaha, så jag försökte byta men inte. Nu har jag en rosa Narciso som säkert kommer räcka ett helt år och den doftar också gott, men den doftar inte lika kraftfullt. Den rosa har en ljuvlig rosdoft sa expediten käckt. Jag blängde tillbaka. Det sista jag vill är att dofta ros på en arbetsplats med nästan bara män. Tänkte jag först.

Nu när jag har gått och doftat in mig tänker jag att den inte är så dum ändå. Jag kan inte göra något och det är bara att gilla läget och om allt annat är nytt är det lika bra med en ny doft också. Rosa ros alltså.

3 comments:

smul said...

Jag tror att det klär en person som kan bära prickiga klänningar.

egoistiska egon said...

själv vågar jag inte byta. jag gillar min parfym som jag haft i flera år, som många andra sagt passar mig också. feghet och vanemänniska. jajamen.

Anne said...

Smul, haha blommigt och prickigt.

Egon, jag gör tvärtom. Jag byter vanligtvis doft när flaskan är slut.