10.13.2007

Bortstruken

Det har varit en intensiv vecka och det var skönt att avsluta fredagkvällen med awdrinkar. Jag och Egon trotsade regnet och letade upp en liten bar och pratade bloggande och inte bloggande. Det var hur trevligt som helst.

I dag har jag haft första helt lediga dagen på länge och jag har inte gjort någonting. Eller jo, det har jag såklart. Jag har läst ut kurslitteraturen, suttit och filat på en brief och försökt stryka.

Jag plockade fram ett par plagg som behövdes strykas, tog fram strykjärnet och gick bort till skåpet för att hämta strykbrädan. Där fanns ingen. Den finns nog kvar hemma i mammas källare skulle jag tro. Att köpa en ny strykbräda måste vara det tråkigaste man kan tänka sig. Behöver man egentligen en strykbräda?

4 comments:

smul said...

jag hade ingen på två år. jag använde sängen och bordshörn som klädda i handdukar funkade tillfredsställande bra
men å andra sidan så kan du säkert få en om du frågar. Folk brukar ju ge bort sådant på blocket kanske? eller grannar.se jag har tyvärr ingen över just nu.

Anne said...

låter som bordshörnen får duga. stryker inte så ofta om jag ska vara ärlig.

egoistiska egon said...

det var supertrevligt! :)

jag har aldrig haft en strykbräda och tycker inte att det behövs. de gånger jag använt strykbrädan funkar ett bord lika bra. K däremot har en strykbräda, som nu blivit vår gemensamma, och hävdar att man visst måste ha strykbräda.

Anne said...

Egon, ja men visst var det.

Det lutar åt att använda bordet ett tag...