8.26.2007

Sing me Happy Birthday

Det är ett tag sedan jag fyllde år, men eftersom jag inte var i Sverige då fick jag oväntat ett paket och kort när jag träffade en vän. På kortet fanns en bild av frihetsgudinnan med is upp till hakan, men med huvudet ovanför vattnet. På baksidan stod det tre rader. En dröm lever så länge du tror på den. Du håller världen i din hand.

Jag fick ett paket inslaget i turkost papper och sirligt rosa snöre. Inuti låg en liten skulptur i trä, an angel of wonder stod det i botten och i handen höll ängeln ett jordklot i guld. Världen i sin hand och en hand i världen att ta med på kommande resor. And hey, some kitsch you can live with.

De presenter jag har blivit gladast för har alltid varit de oväntade omtänksamma presenterna. De obetydliga som har betytt mest. Sing me Happy Birthday, som Andrew hade sagt.

No comments: