8.21.2007

Aliments exquis

En av mina absoluta favoritfotografer på Flickr är Blue Velvet. Hennes bilder är vanligtvis starka kvinnobilder i svart och vitt. Jag tycker om det avskalade och utelämnande i bilderna, skört ändå starkt. I dag kom en inbjudan från henne om att gå med i en nystartad fotogrupp på flickr som heter ”Food on Nude”. Beskrivningen av gruppen är mer specifikt:

Fruit, chocolat, bonbons et aliments exquis. Des aliments, du chocolat, des bonbons utilisés pour orner le corps de la femme (ou de l'homme)…

Vem som helst annars och jag hade tryckt på delete snabbare än snabbt, men inte när det gäller en inbjudan från Blue Velvet. Hennes bilder är inte billiga och hon har gjort en serie bilder med bläckfiskar på händer och mage på en modell. Återstår dock se när jag får tillfälle att plåta mat på kropp. Något säger mig att det inte kommer ske inom den närmsta framtiden.

4 comments:

Anonymous said...

Jag tycker om:

http://www.flickr.com/photos/33348340@N00/1095595060/in/set-72157601387760435/

Man vill se mer men allt som ses är fötter, uppdragna ben och även om kropp anas i hörnet sitter blicken kvar på fötterna.

Anne said...

Tycker också om den.

Anonymous said...

Riktigt snyggt.

Anne said...

Pinhead, bläckfiskbilderna är absolut annorlunda. Den där med ryggen och köttet är jag lite tveksam till dock.