6.29.2007

TV-program

Min granne Georgia knackade på att och sa att hon äntligen fått tag i mig. Hon hade tydligen sökt mig angående mattvätten som jag beställt till min flytt. Hon behövde också ha tvättat och ville ta det samtidigt. Hennes något skummare kontakt var betydligt billigare och det passar mig utmärkt.

Hon ville visa mig sina målningar. I julas åt vi frukost tillsammans nere i hotellrestaurangen och vi pratade om konst. Hon vet att jag målar och hon pratade om hur hon ville men inte hade gjort det. Jag gav ett par adresser till några olika studior och i dag ville hon visa vad hon hade gjort. De var enkla, men fina och jag blev nästan lite rörd när hon tackade mig för att hon inte skulle ha tagit lektioner om det inte vore för mig.

Nu ville hon bestämt bjuda på middag innan jag reser och hon tyckte det var lika bra att vi bokade eftersom jag aldrig var hemma. Denna vecka har jag saker inbokade mer eller mindre varje kväll utom måndag. På måndag har Georgia ett TV-program hon vill se, men efter en stunds betänketid kom hon fram till att hon hellre ville ha middag än TV.

6 comments:

.perpotator said...

TV... brrr

Miss Upsey Daisy said...

TV är det tråkigast jag vet. Ser ett program i veckan och nu är det sommaruppehåll dessutom. Jag sittar mycket mer framför datorn.

eff said...

Videon uppfanns dessutom för dryga trettio år sen.

Anne said...

.perpotator: Jo, den där TV:n används inte alltför flitigt.

Miss Upsey Daisey: Datorn går alltid framför TV:n. Har inte ens min TV inkopplad.

Eff: Tänkte också på det. Det verkar som hon missat den.

egoistiska egon said...

hotell? du bor väl inte på ett hotell, eller?

Anne said...

Jo, jag gör väl det. 4,5 stjärnigt :)