5.10.2007

Shoes

Jag var nere och hämtade ett par skor som jag lämnat in för klackning. När jag skulle betala sa den äldre damen att mina skor var riktigt bekväma. Jag utgår från att hon inte testat dem och frågade lite överraskat hur hon kunde veta det. Saken är den att det är mina bästa festskor och trots att klackarna är skyhöga är de fantastiskt sköna. Jag har dansat ändlösa nätter utan att få ont och det är inte direkt vanligt när det kommer till högklackade sandaler.

Hon pekade på skon och sa på bruten engelska att de var sköna. Ja, jo, men huuuur vet man om ett par högklackade skor är sköna eller inte? Det hade besparat mig många plåster om jag hade haft samma öga för vad som passar eller inte passar.

5 comments:

Mård said...

Vilken fin bild! (f.ö. tror jag att "skyhöga och fantastiskt sköna" är en urban legend, ännu har jag inte hittat några dito)

Laanna said...

Gillar illustrationen!

Anne said...

Mård: "Urban legend" låter som hämtat ur sex and the city. Så roligt och skorna är faktiskt sköna.

Laanna: Tack, lite färgläggning i photoshop.

Fröken Lund said...

Underbar graffiti!

Anne said...

Jag kan bara instämma i att Melbourne har mycket bra street art.