4.22.2007

Något på A

Jag satt på en av de höga stolarna vid ett fönsterbord på Atomica och drack te. Jag sneglade på klockan och tyckte att det var konstigt att Grace inte dykt upp än. Jag letade efter mobilen och upptäckte att den inte var i väskan utan på laddning hemma i lägenheten. En del människor har otroligt sifferminne. Jag har aldrig sett min pappa eller syster använda en telefonkatalog. De är telefonkataloger och kan lätt rabbla telefonnummer till de mest underliga ställen. När det gäller siffror har jag problem att komma ihåg mina egna telefonnummer. Jag kom definitivt inte ihåg Graces. Igår verkade jag dessutom ha problem att komma ihåg vilket kafé jag skulle träffa henne på. Sa vi Atomica eller Arcadia?

Jag bestämde mig för att kolla Arcadia och där satt hon. De serverar goda vegetariska rätter och deras sallader är riktigt bra. Arcadia avlöstes sedan av ännu ett kafé och lite strosande in och ut i de små butikerna längs Brunswick Street. Vi avslutade kvällen med middag och vin på Joe's. Det är en enklare restaurang, men med bra mat och det är alltid mycket folk där. Det blev ännu en lugn söndag med vänner uppe i Fitzroy.

2 comments:

Peter Madison said...

Mmm...mat hela dan...;)

Anne said...

Jo, mat hela dagen. Mysigt men inte bra. Ska gå ner och simma nu och lindra det dåliga samvetet :)