4.04.2007

Landslagen har lämnat byggnaden

Jag noterar att poliserna är borta från hotellentrén. Inga människor i träningskläder syns längre till. Inga ryggsäckar och träningsväskor ligger spridda över lobbyn. Inte längre matos från restaurangen. Jag konstaterar att VM måste vara över. I hissen träffar jag hotellets meste handyman, som bekräftar att simmarna checkat ut. Han säger att kökspersonalen är minst sagt lättad att allt är tillbaka som vanligt igen.

En sak som var bra med att ha hotellet belägrat av simmare var att poolen alltid var ledig. Man kanske skulle kunna tro att det var tvärtom, att man hittade simmarna i poolen. Så var det inte; jag såg inte till en enda i hotellpoolen. Det var nog snarast så att simmarna hade mer än nog av simhallar som det var. Jag klagar inte; det är alltid soft att ha poolen för sig själv.

No comments: