4.06.2007

Hosier Lane 1

Jag kommer just hem från Hosier Lane där min vän Deb och ett antal andra graffitimålare håller på att göra nya målningar i en av Melbournes mest kända graffitigränder. Deb arbetar som graffitikonstnär och en av hennes målade spårvagnar rullar just nu mellan St Kilda och stan. Dagens happening är lite reklam för den graffitiutställning som kommer på Federation Square i veckan. Vernissagen är i morgonkväll, men det missar jag eftersom det är födelsedagsfest på Misty. Musiken spelade högt och det var mycket människor på plats i Hosier Lane. Både radio och tidningar var där för att intervjua och ta foton.

Jag tog också några foton och efter visst ojande väljer jag att lägga upp ett. Foto är inte direkt min starka sida. Anyhow, ovan är Deb och dagens målning. Jag gillar den och det fanns mycket ny graffiti om man är intresserad av det.

No comments: